Sondrup Promotion

Bent Isager-Nielsen

Bent Isager Nielsen

Bent Isager-Nielsen Foredrag'

Sondrup Promotion Bent Isager-Nielsen

OM

Moderne rockbands kører i dag på en højoktan blanding af hurtige metoder, agilitet, kompromisløshed og kollektivt samarbejde. D-A-D forsanger Jesper Binzer og erhvervs-psykolog og fremtidsforsker Thomas Geuken overfører i Rock Talks de regerende arbejdsprocesser fra rockmusikken til fremtidens krav til innovative virksomheder. 

Thomas Geuken er statsautoriseret psykolog og associeret forskningschef ved Institut for fremtidsforskning og arbejder herudover også som forfatter, debattør og strategisk rådgiver. Jesper Binzer behøves ingen nærmere præsentation… Dansk rocks Godfather – med en imponerende karriere og stadig still going strong. Begge formår åbent, ærligt og ikke mindst inspirerende at formidle deres budskab udover scenekanten.

JESPER BINZER

 & THOMAS GEUKEN

FOREDRAG

ROCK TALKS

 

Få inspiration fra rockmusikken til et liv og en karriere, der er reelt nytænkende og innovativ. Med kreative metoder der er hurtige, agile, kompromisløse og kollektive arbejder rockbandet med essensen af innovation.

 

Tag med på en rejse ud på og bag de store scener og få adgang til rockmusikkens intime metoder til at skabe originalt og autentisk hitmusik. Rockmusikkens skabelsesmetoder er hurtige, spontane og meget intense – og passer netop derfor perfekt ind i fremtidens krav til innovation. Hvad enten dit fokus er på nye produkter og services eller på dit eget liv og din karriere.

 

Jesper Binzer, forsanger og guitarist i D-A-D, og Thomas Geuken, fremtidsforsker og erhvervspsykolog sætter i Rock Talks fokus på, hvordan man forløser et kollektivt og kreativt potentiale i et band samt de dilemmaer, som opstår i mødet mellem en passion og en forretning.

 

Rockbands bruger udviklingsmetoder, der er hurtige, agile, kompromisløse og kollektive. Og det stiller helt særlige krav til medlemmernes musiske kompetencer, samarbejdsevner og indbyrdes relationer, når de bruger tilværelsen som råstof. Man skal kunne fungere i et naturligt kunstnerisk hierarki og netværk. Alt sammen noget, der rimer på en udviklingsproces.

 

I dag er autenticitet et eftertragtet varemærke for både os som mennesker og for brands, og her har rockbandet som konstellation på mange måder været frontløber ved at være netværksorganiseret og involvere sine fans som frivillige ambassadører – true believers. Rockmusikken som genre vil som udgangspunkt gerne forbedre verden. Den har et socialt ærinde. Den udfolder sig i et kommercielt marked og er en forløber for ”profit from purpose”. Rockmusik er ægte!

 

Rock Talks løfter Jesper Binzer sløret for nogle fantastiske anekdoter fra D-A-D’s øvelokale og turnéer. I samarbejde med fremtidsforsker Thomas Geuken bliver de skåret ned til konkrete livsgreb til, hvordan du får rockens energi og kreative processer ind i dit arbejdsliv eller din virksomheds DNA.

FAKTA

Jesper Binzer er forsanger og guitarist i rockbandet D-A-D – dannet 1982 af førstnævnte m.fl. og med hvem, han har været med til at udgive i alt 11 albums og spillet et utal af koncerter på spillesteder og festivaler i både Danmark og udlandet.

D-A-D har i dag en stor international dedikeret fanskare. Jesper Binzer har en enorm passion for sit rockband og har på et tidspunkt udtalt, at han ikke kunne forestille sig et liv uden D-A-D.

 

Thomas Geuken er statsautoriseret erhvervspsykolog og associeret forskningschef ved Instituttet for fremtidsforskning og har i en årrække rådgivet topledere i virksomheder og organisationer som IKEA, United Nations, Novo Nordisk, Republik of Fritz Hansen, Deloitte, Google m.fl. samt været taler ved TED Talks.
 

Han har skrevet bogen Rock’n’roll ledelse, hvori han overfører rockens spontanitet, vildskab og kreativitet til fremtidens virksomheder i deres kamp for overlevelse.